menu

Jak na zpívanou:
Nejprve zkonzultujte autory muzikálů a teorii muzikálových postav.

Trénink_
Forma_
 S hudebníkem či bez lze trénovat tyto formy:
- s čekáním na výstup
(sóla jsou štafetou a ostatní=sbor=křoví opakují po sólistovi)
- se sólisty a pasivním sborem
(křoví nehraje jen napovídá a posunuje)
- se sólisty a dynamickým pozadím
(roli křoví (napovídá a posunuje či se projeví jak alter ego) má další sólista či rychle synchronizovaná nesólující skupinka, která může pobíhat.

Obsah_
Jde o skládání písně (hl.textu) a předpokládána je jistá hudební afinita.

Samotný projev je podřízen  zákonitostem impro divadla: přijímání atakd. Je zde ale dobré častěji mnohé opakovat, tak aby se vytvořil písňový tvar a i divák si mohl zazpívat.

Klasický a snadný písňový rým: AABA.

Pokud se něco povede, je dobré to zopakovat, jako v písni, (podruhé se povede lepší feeling.) Feeling lze podpořit i citovýmy výrazy typu: Oh baby, Yeah,
 Refrém není podmínkou, ale je to bomba když se zadaží.

Užívejme metafor. Lze nechat mnohé nevyřčeno. Není dobré hned odhalit zápletku.
Je dobré zpívat o sobě -  tedy filozofii vlastní postavy a o tom jak mne ostatní postavy a prostředí ovlivňují. Někdy se hodí dialog.


Před tréninkem si uvědomme tři rizika ohrožující zde kvalitu improvizace samotné

1) :nesoustředění-uspokojení:
 Tato kategotie je atraktivní a i když se nepovede, obecenstvo dává nadšený feedback. (zvláště jsou-li improvizátoři schopni alespoň objevných tónů, melodií či rytmů)

2) :"recitování":
 hudebníci zaskočeni příběhem plodí trapně minimální rytmus a dvoutónové melodie
(zde někdy pomůže malá nepravidelnost: třeba podržet notu)